شب زنده شدن
بنام خداوند بخشنده ومهربان
شب زنده شدن
حمد وستایش مخصوص خداوندی است که آفریننده وپروردگار جهانیان است، قافله مخلوقات به سمت او کوچ می کند ودر کهکشان هستی همه چیز به گرد او طواف می نمایند .
او، وجودی است بی نهایت که وصفش را کسی نتواند وبه کنه ذاتش کسی را یارای پی بردن نیست.
سپس درود خداوند بر بهترین مخلوقات وسید وسرور بندگانش، آخرین پیامبر، محمد مصطفی(ص) وخاندان پاکش بخصوص نجات بخش بشریت مهدی موعود(عج).

واما بعد؛
قلب انسانی مانند رودی است که از سرچشمه زلال وپاک خداوندی جان می گیرد ولحظه لحظه حیات وزندگیاش مرهون پیوند با اوست واگر این پیوند گسسته شود جان آدمی بسان رودخانهای خشک میگردد.
شب قدر، بهترین فرصت برای اینست که پیوندی عمیق با مبدأ وسرچشمه خود برقرار سازیم وحیاتی نو به زمین خشکیده وجودمان بخشیم.
وخلاصه زنده شویم؛
که بدرستی حیات واقعی انسان در گرو پیوند وارتباطش با خالق خود می باشد.
وقت آن است که از دلبستهگیهای دنیایی به مادیات ومظاهر دنیا دور شویم وبه معشوق حقیقی دل ببندیم که او تنها پایدار وفنا ناپذیر است
وباقی همه نابود شوندهاند (یا من یَبقی ویَفنی کُلُ شَئ)
که اگر به دنیا دل ببندیم ما نیز مانند آن فانی می شویم واگر به عشق واقعی دل بستیم ما نیز مانند او باقی خواهیم بود.
شب قدر، شبی است که درخت ملکوتی معنویت شاخههای خود را پائین آورده تا تمامی ما وشما از میوههای آن به راحتی استفاده کنیم وبه اندازه هزار ماه بهرهمند گردیم .
فرشته ها وروح وتمامی آسمانیان در این شب همه به زمین میآیندو امشب در آسمان هیچ خبری نیست؛ زیرا همه در زمین بخاطر أمری عظیم جمع شدند وگوئی زمین به عرش خدا تبدیل گشته.
رمضان مهمانی بزرگ خدا برای بندگانش می باشد وشب های قدر همان پذیرائی ویژه این میهمانی است.
وچه راحت است امشب نزدیک شدن به خدا وبرگشت در آغوش گرم او .
امشب الگو وراهنمای ما کسی است که در این راه فرقش شکاف شد.
امشب باید مثل علی، خدا را عبادت کنیم. از او درس بندگی بیاموزیم.
تا بنده خوبی باشیم.
نویسنده: حیدر امینی




به نام خداوند بخشنده مهربان